3.derece akraba düğünü ve efe'nin apaçi dansı



Sevmiyorum elimde değil aslında sevmediğim insanların en mutlu günlerini müzik eşliğinde en sevdikleri ile kutlaması değil bunca gereksiz insanla kutlaması ama bundan kurtulmak mümkün değil alışagelmiş bir türk ailesi iseniz  o sevmediğimiz 3. derece akraba düğünleri bitmek bilmez, küçük bey içerden çekiştiriyor ben artık burada sıkıldım anne yürüyüşe çıkalım diye, büyük paşa dışarıdan çekiştiriyor anne sıkıldım diye imdat! diye bağırasım geldi bir ara. Allah'tan bildiğimiz klasik düğün müziklerine bir ara verildi de çocukların keyfi yerine geldi. 
Ya aslında düşmanı değilim bende düğün ve düğün müziklerinin bende severim oynamayı dans etmeyi lakin bu tür düğünlerde memleket adetleri ağır basan bir aile iseniz düğün sonuna kadar aynı müzikler eşliğinde karadenizli iseniz horon tepiyorsunuz rumeli göçmenlerindenseniz neredeyse hanımlar sabaha kadar payduşka dedikleri bir halay çekiyorlar.
Sanırım yorucu kısmıda bu olsa gerek en azından benim için elbette düğünler yapılmalı çok da dans edilmeli ama arada dinlenerek sohbet edip insanlarıda ağırlamayı bilerek diyorum ve yukarıdaki videodan da anlaşıldığı gibi Yusuf Efe paşada apaçi müziği çalmaya görsün düğün 3.dereceymiş annem kardeşimle ve zoraki akraba tanışmaları yada sevişmeleri içinde boğulmuş hiç birini umursamadan bol bol dans etti.
O çok mutlu oldu, elbette onun mutluluğu her türlü durumda çekilmeye değerdi. ( yine de sevmiyorum bu düğünleri )
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.