FUAR'TESİ

Aynen fuartesi öyle en başta efem fuarcılığa sormak isterim? Katılımcı firmaların isteğimidir. Sektörel bir durummudur bilmiyorum ama bu fuarın hemde, Annelerin yoğunlukta ziyareti beklenen bir fuarın (son yıllarda amacı tamamen ticarileşse de) bu tarihler de yapılması ne kadar doğru bilmiyorum. Ben bu fuarı keşfettiğim de tam da amacı bu değildi elbette zamanla sektör geliştikçe talepler diğişiyor, ama eski halini aramıyor değilim hani her gününe neredeyse bir panel bir eğitim eklenen her stand başında deli gibi annelere ürününün doğrusunu anlatmaya çaılşan firmalar, en çokta her gün verilen seminer ve eğitimler muhteşemdi. Bu her sene gittikçe azaldı. En azından benim takibim de olan kısmı şimdiler de tamamen ticari kaygılı bir fuar olup çıktı sanırım tek panel “Çocuk Güvenlik Koltuğu Kullanımının Önemi” idi çok faydalı olmasına rağmen kaç kişiye faydası oldu tartışılır.  Birde çok komik bir durum yaşandıki akllara zarar yıllardır ziyaretçi yada katılımcı bir çok profil de ve bir çok alan da fuar gezmişliğim ve katılmışlığım vardır. Bu kez yaşanan gerçekten görülmeye değerdi girdiğimiz salonu gezdikten sonra uğramamız gereken my bayby satandı 4. salonda kalınca olanlar oldu. Çokmu önemli idi hayır değil çok sevdiğim bir arkadaşımın bebek arabaları ithalatı yapan firmaları oradaydı bir nevi ziyaret olacaktı. Tekrar girmek istediğimiz salonun birleşme noktasına bir turnike kurulmuş bir de görevli eklenmiş amaç efendim profesyonel toptancı değilseniz bu salonlar da bulunmanız gerekmiyor. Tamam çok güzel de kardeşim adama sormazlarmı sen bunu daha önceden niye düşünmedin diye sabah girdiğiniz kapıdan çıkamıyorsunuz. Elbette haklı sebepleeri de olabilir ama hayatım da gördüğüm en komik uygulamaydı. Diyeceğim o ki yararlı bir dolu bilgi veren etkinlikler eksildiği gibi anlayış ve mantığı da kaybetmişler. Ben karnım burnum da hiç üşenmeden senin ürününü daha iyi tanıyabilmek için ayağına geleceğim sen beni toptan almıyorum diye o salona sokmayacaksın gülerim halinize biz girdikmi girdik elbette professyonel değildik ama eşimizin dostumuzun standlarını oralara kadar gidip ziyaret etmeden çıkmadık ama bizden sonra neler olmuştur bilemem...

Bir dolu firma kendini tanıtmaya gelmiş ama ben 7 yıl önceki o samimi sıcacık her yerden bir çocuk yada koca göbişli bir anne adayının çıktığı ya da hiç bilmediğimiz bir eğitim kurumunun tanıtımını yaptığı bol bol seminer ve eğitimlerin verildiği o Anne bebek fuarlarını çok özledim. Yine de kendileri için faydalı geçmiş ise ne mutlu bu profesyonel firmalarımıza lakin en doğru şey profesyonel olurken amatör ruhunu kaybetmemektir. Yani kısacası geldiğin yeri unutmamaktır.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.