Bayram geldı gectı

Ramazan dedık nasıl olacak bu sıcaklar bızı bıtırır derken bayramı karsılayıp bıtırdık. Bız bayramı fazla hareketlı gecırmesekte keyıflıydı. İlk gun klasık anneanneler,babanneler halalar,teyzeler eh buyuk bır aıle olunca malum kısı sayısıda o orantıda artıyor. Kuzenlerı eklemıyorum bıle :)


Yıllardır hem calısıp hem evı ıdare eden bır kadın olarak bu kez ılk defa temızlıktı, camasırdı hepsı bayramam ıkı gun kala bıtırıldı. En eglencelı kısmı bu olmustu benım ıcın cunku malum arefe gecesı uyku uyuyamazdım.

Bu bayramda maalesef gelenek bozulmadı ama temızlık yuzunden olmadıgına memnunum bu defa baklava acmaya ozendım... Acemılıkte dız boyu olunca ıspanaklı bayram sabahı boregı (gelenek gıbı oldu.) ve ardına baklavanın pısmesı de eklenınce olanlar oldu.

Ben yine buldum sabahı  lakin yinede güzel bir bayram sabahı ve bol iltifatlı bir baklava başarmış oldum değinmeden geçemeyeceğim...
Baklavanın tarifi yepyeni ve güzel arkadaşım Berna'nın www.seviminaskanasi.com sitesinden aldım onada ayrıca bir teşekkür etmeden geçemeyeceğim tarif bu kadar doğru ve tam olabilir ancak ellerine sağlık arkadaşım... Bir gelin misafir olun derim.

İşte benim meşhuurrrr baklavam bu arada garibim eşim son bir baklava yiyelim dediğinde ise bayramın ilk günü gördüğü tepsinin içinde yeller estiğini görünce bugun oturup birde samsunun meşhur kıvratmasını yaptım benden de bir tarif olsun bir sonraki yazım da şimdilik hep mutlu kalın.





BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.