BİZ BU KIŞA HAZIRIZ

Biz bu kışa hazırız kışı sevmesem de  soğuk  yüzümü yaksa da güneşin saçlarını görmek yetiyor da artıyor benim gibi yaz ve bahar aşığı bir delü için... 

Olsun bugünler de geçecek çooook uzun zaman da olsa yine bahar gelecek ve yine güneş bizi sevecek umudu ile ben giriştim hazırlıklara neler yaptım neler bazen soyutlamak lazım ruhu her şeyden tıpkı bedene yaptığımız detoks gibi ruhunda ihtiyacı var. Bu sonbahar günlerinde bu hakkımı kullandım hazır bilgisayarda bozulmuşken ve bende telefondan internet muhabbetini sevmezken ruhu dinlendirmenin mideleri şenlendirmenin tam zamanı dedim...



 Tarhana mı, kışlık domatesleri mi yaptım aslında tarhana mı bayram sonrası yoğurmuştum malum uzun bir süre ekşitme dönemi olduğundan bir on günümüzde öyle tükendi gitti, nihayet ellerimin daha doğrusu avuç içlerini içini acıta acıta bitirdim...





 Son zamanlarda robotlarda çok işe yarıyor biliyorum ama işin güzel tarafı bu sanırım kendi ellerimle ona emek vermek gerçekten bu kez biraz ego yapıp biraz da böbürleneceğim az oldu diye mi nedir bilmem muhteşem oldu.
Rengi, kokusu harika biz tadına da baktık çok beğendik zaten adettendir o gün yani tarhanayı çıkarma işlemi yapılırken biz de bir tencere pişirilip tadı damaklara sunulur.  Tam not :)  bir de uzun zamandır domates peşindeydim öyle ısırdı mı çilek gibi kokusunu yayacak domatesin peşinde :) var mı olur mu oldu. Bekledim, bekledim muradıma erdim hadi güneş gidiyor bitiyor derken bu kadar beklemenin mükafatı gerçekten çilek gibi mis kokulu domateslerim oldu.  Ben kışın domates almaktan uzun zamandır vazgeçmiştim bir de bu kavanozlardaki kan kırmızı mucizeyi keşfettiğimden bu yana kışın domatesi tadında yiyorum evet salata olarak tüketmiyoruz çünkü zaten tadı olmayan bir şeyin salatası da olmaz.

 Muhteşem bir koku gerçi üç gün üzerime sinen domates kokusu pek iç açıcı olmasa da onları afiyetle yiyecek olduğumuzu düşündükçe silindi gitti.. Şimdilerde bir miktar fesleğen peşinde koşmaktayım onu da bugün annem sayesinde azda olsa buldum mis gibi bir miktarda fesleğenli domatesi hazırladık mı yemede yanında yat olur.  Şimdi bütün bunların  ayrı, ayrı  tarifleri var her biri muhteşem lezzet ben tarhana tarifini tekrar tekrar yazmayayım diye daha önce ki kaydımı ekledim ama resimler taptaze bu yılki tarhanamın... Umarım sizlerde ucundan bir yerinden yakalamışsınızdır kış için yaz mevsiminin sebzelerinden umarım afiyetle, keyifle huzur için de tüketeceğiniz hastalıksız mis gibi bir mevsim olur hepimiz için... :)









2 yorum:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.