ıspanaklı pasta

Ah ıspanak vah ıspanak ısapanağın hayatımızda ki yeri tartışılmaz ama hangimiz çocukluğumuza döndüğümüzde çok severek yemişizdir tartışılır. Ben de bu defa hepimizin bildiği lakin acaba olur mu diye denemeye cesaret edemediği bu tarifi sizinle paylaşayım istedim. her neyse soranlara merak edenlerin merakını gidereyim harika oluyor ben kek yapamam beceremem diyenlerin bile çok kolay yapabileceği bir kek bu aslında bildiğimiz kek tarifinden iç bir farkı yok yaparken sizde göreceksiniz.Aslında ben gecen hafta da bu reçeteyi uygulamıştım ama bir hata yapıp şekilli kalıp kullandım... Malum o zaman da çok şekilli bir şey çıkmadı ortaya şimdi oldu tuttu ve sırada yemeğe geldi.



kek için malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ıspanak (ıspanaklar yaprakları doğrayıp yağsız tavada suyunu çekene kadar kavurup kurutalım sonrada robotta püre haline getirelim.
vanilya 
kabarta tozu
un
üzeri için
iki paket kremşanti 
2 su bardağı soğuk süt

yaplışı: yumurta ve şeker iyice karıştırılır ardından sıvı yağ ve ıspanak eklenir. Daha sonra sırası ile kuru malzemeler eklenip br spatula yardımı ile bütün malzemeler birbirine yedirilip yağlamış kalıba dökülür.
150 derece fırında ağır ağır pişirilir ilk 25 dakikadan sonra kurdan testi ile kek kontrol edilir. soğumaya bıraktığınız keki kalıptan çıkarıp ortadan ikiye bölelim ve önceden hazırlamış olduğumuz kremşanti ile sıvanır bir süre buzdolabında bekletildikten sonra servis edilir.
Afiyet olsun...   



BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.