PORTAKALLI KEK

portakallı kek
portakallı kek 


Düşündüm,taşındım birazda kaşındıktan sonra vardığım sonuç şu ki

gezmek,alışveriş yapmak,müzik dinlemek ve bunlara benzer hiç bir şeyin bana yemek yapmak kadar dinlendirci gelmediğidir. Duyrula :))

 Aynen pazar gecesi bu sözleri paylaşmıştım...
Bana en iyi gelen şey bu yemek yapmak belki bunun adı benim için  yemek yapmak bir başkası için bir başka meşguliyet.
Önemli olan sanırım adı yada yapılan iş değil sizi nasıl oyaladığı yada rahatlattığı bende bu sıkıldığım pazar akşamı yaptığım portakallı kek ile başlayayım dedim.
Aslında bildiğimiz kekten farkı var mı? hayır yok tek farkı malzemedeki süt yerine 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu kullandım o kadar.  
Afiyet olsun.


Malzemeler :
3 yumurta 
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı portakal suyu
1 paket kabartma tozu
1paket vanilin
aldığı kadar un
 Elbette şeker ve yumurtayı çırparak işe koyuluyoruz sırasıyla tum sıvı malzemeleri ekledikten sonra kuru malzemeleri ekleyip, hamuru homojen bir hal alıncaya kadar çırpıyoruz.
Kalıbımıza aldığımız kekimizi 180 derece fırında pişiriyoruz.. Yayılan portakal kokusuna siz bile inananmayacaksınız.
püf noktası kek hamurunuzu ne kadar akışkan tutarsanız o kadar hafif bir kekiniz olur.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.