ZEYTİNLİ EKMEK


Bugün  facebook profilimde bir arkadaşım sen hep pasta börek kek mi yaparsın? diye sormuş... Yok canım benim aslında biz ağırlıkta sebze olarak besleniriz. Mesela mevsiminde soframızdan karnabahar hiç eksik olmaz, ayrıca çocuklarım çok sever. Sonra sevmediğimiz sebzeleri ki bizimde herkes gibi damak tadımıza uymayan bir takım yemekler yada sebzeler olsa dahi bunları yalnızca sağlığımıza faydası olduğu için sadece 5 kaşık kuralı ile tükettiğimiz olur. O nedenle aslında sağlıklı besleniyoruz bu tariflerimin hepsini evet ben bizzat deniyor yiyor hatta tıkınıyorum da lakin hayatında neredeyse bazı aile kahvaltıları dışında ekmek tüketmeyen biriyim bunu özellikle yapmıyorum.
Son altı aydır şeker hiç tüketmiyorum ki çay delisiyim :) birde çikolata pasta, tatlı ve abur cuburları bazı zamanlar hariç neredeyse hiç tüketmiyorum. Doğum kilolarım dışında her zaman zayıftım. Bu sebepten olsa gerek yediğim bu ürünleri de evimde gözümün gördüğü sağlıklı malzemelerden yapınca kilo alma gibi bir durum yaşamıyorum. Hımmm birde ben hiç durmuyorum bazen 24 saatin bana yetmediğini düşündüğüm anlar oluyor. Bu hareket durumu da sanırım benim yediklerimi eritmeme yetiyor. İşte yine bir hamur işi mis gibi zeytinli bir tarif ister ekmek olarak tüket ister çörek olarak keyfide  size kalmış afiyetle :)


malzemeler: 
                 1 çay bardağı sıvı yada z.yağ
 1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su
                      3 yumurta (birinin sarısı üzerine)
                                                     1 paket yaş maya( tercih edin zira ben onunla çok iyi bir hamur tutturuyorum)
     1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
                                    zeytin ezmesi ve dilimlenmiş zeytin taneleri
tam buğday unu  
yapılışı: süt ve suyu ılık bir hale getirip maya ve şeker ile iyice eritelim. Sırası ile yumurta, yağ ve tuzu ekleyip ekleyip karıştıralım iyice karıştıktan sonra azar azar unumuzu ekleyelim. Elbette un miktarı tamamen sizin sıvı karışımınızın toparlanması ile ilgili  o nedenle yavaş yavaş eklemek en doğrusu olacaktır. Hamur kulak memesinden yumuşak bir hamur olmalı ele yapışabilir. Hamurumuzu en az yarım saat dinlendirelim yani iki katına kadar kabartalım.  hamurumuz kabarınca ikiye bölüp biraz un yardımı ile 1 cm kalınlığında açalım içine tereyağı yada margarin (ben teremyağ kullanıyorum)  sürüp zeytin ezmesi ve zeytin tanelerini ekleyip rulo haline getirelim uç kısımlarını büküp tepsimize koyalım üzerine bir yumurta sarısı, zeytin ve susam ekleyip 180 derece fırında üzeri iyice kızarana dek pişirelim.  
Afiyet olsun 
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.