haşhaşlı revani


Haşhaşlı revani sevgili misssgibi Zerrin'in bana göre en güzel tariflerinden biridir bu revani tarifi nisanda denemiş yemiş keyfini sürmüşüm ama tarif  kenarda kalıvermiş garibim bende paylaşayım istedim. Aslında ben pek fazla şerbetli tatlı tüketmem ama nedense isrmik işin içine girince iş başka oluyor. Haşhaşlı revani yada bu tür irmikli tatlılar kesinlikle tam benim ağız tadıma uygun.
Haşhaşlı revani tarifimize gelecek olursak söze malzemeler ile başlayabiliriz sanırım.

Haşhaşlı revani için gerekli malzemeler:

  • 3 tane yumurta
  • 1 su bardağı süt 
  • 1,5 çay bardağı şeker 
  • 1,5 çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 su bardağı irmik 
  • 4 çorba kaşığı haşhaş 
  • 1,5 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya  yada aroması size kalmış
Haşhaşlı revani şerbeti için: 

  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 2 su bardağı su 
  • 3-4 damla limon suyu 
Hazırlanışı: 

  • Şerbeti hazırlamak için küçük bir tencereye şeker suyu ekleyip kaynatın. 
  • kaynama gerçekleştikten sonra limon suyunu ekleyip 5 dakika sonra kapatıp soğumaya bırakın. Şeker ve yumurtayı çırpın süt, sıvı yağı da ekleyip çırpmaya devam edin. 
  • Son olarak İrmik,un,haşhaş,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırın. 
  • Yağladığınız  cam tepsinize hamuru dökün. 
  • Önceden ısıttığınız 180 derece fırında pişirin. 
  • Tıpkı kek kontrolü gibi Çatalı batırdığımızda temiz çıkıyorsa haşhaşlı revani pişmiş demektir. Fırından alıp 2-3 dakika bekletip soğuk şerbeti üzerine dökün. şerbeti çekince servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,en son kızım anasınıfındaydı yaptığımda,unutmuşum,en kısa zamanda yapmalıyım,ellerinize sağlık.Etkinlik için geldim,tarifi aldım,bana da beklerim,başkentten kucak dolusu sevgiler http://cafemis.com http://cafemis.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.