YOĞURT




Günaydın olsun hepimize, dün İstanbul yine ağlamaklı ama biz ne yapıyoruz keyfimizi bozmuyoruz. Gerçek olan şu ki yarın, en geç öbür gün yine güneş gülümseyecek çünkü çok şükür bahar ayındayız...
Ertesine yaz, en güzel anılarımızı biriktireceğimiz , ılık geceler yaşayacağımız ve dost sohbetlerine doyamayacağımız bir yaz olsun. Geçen haftadan bu yana artık bizim evde yoğurt kendi emeğimiz ile oluyor. Şüphesiz bir kaşık yoğurt ile kaynatılıp ılıtılmış süte maya çalarak yoğurt yapmayı bilmeyen yoktur. Annemiz, anneannemiz yada babaannemiz birinden mutlaka kulağımıza küpe olmuştur.

 Nedense son yıllarda bir çok yiyeceğimizi yapabilecek durumdayken hiç bilmediğimiz maddelerle dolduran firmalara evimizdeki mis kokulu annemizin elinde daha fazla güvenir olduk. Şimdilerde bunun aksini düşünenlerin sayısı da azımsanacak değil ama inanın öyle garip garip bakıp yadırgayan da az değil.. Ben hiç üşenmiyorum yazın salçalık biberden tarhana, mis kokulu domates sosları her gün olmasa da ekmeğimi ve en sonunda artık yoğurdumu da evde yapıyorum.  Şimdilerde oturduğum yerde mis gibi süt getiren bir amcamız var biz ondan alıyoruz. Yani paket süt ile yapmıyoruz. Hatta minicik kaymağını sürekli çırparak minicik bir tere yağ bile yaptık ☺ Biz bütün bunları tüketmekten çok memnunuz ayrıca onları iki kuzum, eşim ve merak edip tatmak isteyen dostlarıma hediye etmek için yaptığımı bilmek bana büyük keyif veriyor. Hiç üşenmiyorum. Hatta yeni bir şeyler öğrendiğimde bunu onlara tattırmak için sabırsızlanıyorum. Keyifle ev yoğurdumuzu tüketiyoruz. Sizlerde acaba deyip denemek isterseniz buyurun tarifimize...

YOĞURT
1lt açık süt (paket süt ile çok iyi sonuç alamadım)
1 çorba kaşığı yoğurt
yapılışı: Sütümüz kaynadıktan sonra bir iki taşım sonra altını kapatalım aynı kap içinde mayalayacaksanız serçe parmağınızı ısıracak derecede sıcaklığa gelene dek bekleyin daha sonara bir çorba kaşığı yoğurdu kaynattığınız sütten bir çay bardağı alıp karıştırıp yavaş yavaş sütün içine ekleyin ağzını sıkıca kapatıp geceden sabaha oda ısısında bekletin sabah doğru buzdolabına afiyet olsun.



BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.