LAZANYA


LAZANYALazanya çok sık olmasa da çok severek yediğimiz bir lezzettir.  
Hem doyurucu hem besleyici bir öğündür. Öncesinde bir kase çorba içtiniz mi daha başka bir porsiyona ihtiyaç duymazsınız. Genelde hazır alırdım ne yalan söyleyeyim ama bu defa  hamurunu da tuttura bilirmiyim dedim tuttuda galiba...  Farkı ne diye sorarsanız ben yalnız buğday unu kullandım gerçekten  lezzet patlaması yaşadı damaklarımız...  Bir başka farkı da diğer lazanya iç malzemeleri kıymalı olurken ben bu kez  çocukalara ıspanak yedirebilmek arzusu ile iç malzemeyi biraz ek ile yaptım.  Hiç itiraz bile etmediler afiyetle yendi bitti..




LAZANYANIN HAMURU İÇİN
2 yumurta

1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su
4 su bardağı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı tuz
BEŞAMEL SOS İÇİN
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı teremyağ
2 yemek kaşığı un
bir cimdik karabiber
ve muskat
İÇ MALZEMESİ
250 gr kıyma
2 adet orta boy soğan
2 adet küçük domates
500 gr ıspanak
tuz,karabiber,kimyon,pulbiber
zeytinyağı
LAZANYANIN YAPILIŞI 
Hamuru biraz sert yoğurun. Ben tam buğday unu kullandım. İç malzemeyi hazırlarken hamuru dinlenmeye bırakın tahminen 15-20 dakika kadar. Soğanlar pembeleşirken kıymayı ekleyip kavurun, sırası ile ıspanakları ve domatesleri de ekleyip bir süre pişirin. Baharatlarını da ekledikten sonra  soğumaya bırakın.
Yufkaları dikdörtgenlere bölün. Mümkün ise tırtıklı bir kesici kullanabilirsiniz gayet doğal bir görüntü oluşuyor.
(bu arada kalan parcalardan biz bir öğünlük makarna yaptık hemde domatesli onuda bir ara paylaşırım inşallah)
Kesilen parçaları geniş bir tencerede kaynayan tuzlu suya atın,en fazla 1 dakika kadar pişirin ve ayrı bir kaptaki soğuk suya alın.
Lazanyaları çok fazla pişirmeyin parçalanırlar.
Soğuk suda da 1 dakika bekleyen lazanyaları kuru bir bezin üzerine alın.
  • Uygun bir fırın kabının dibini yağlayın.İçine iki kat lazanya bir kat ıspanaklı içten serin.
  • En üste lazanyalar yerleşecek.
  • Diğer tarafta beşamel sosunu hazırlayın.
  • Bunun için tereyağı yada margarin (ben teremyağ tercih ediyorum ikisinin ortası diye ) unu kokusu çıkana kadar hafifçe kavurun.
  • Soğuk sütü ilave edip hızla çırpma teliyle karıştırarak pişirin tuz, karabiber varsa  muskatını rendeleyin.
  • beşamel sosuda lazanyanın üstüne boca edip 200 derecelik fırında verin.
  • son beş dakika kala kaşar peyirini rendeleyip üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...




2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım. Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun. Canım teşekkür ederim sana da hayırlı ramazanlar.
    :D

    YanıtlaSil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.