SARI ERİK MARMELADI


Bu ara güneş ile barış sağladık...
Benim onu ne çok sevdiğimi onun ışığının, sıcağının, doğuşunun yada batışının da  nasıl bir nimet olduğunu bildiğimden olsa gerek artık barış imzaladık...
Güneş candır  toprağıma, suyuma, Vatanıma... Canıma, cananıma, evladıma...


Diyeceğim o ki güneş severdi ezel ebed beni de bir aşkı çalmıştım ondan  hiç bitmediği bir memleketten o gün bugünde o sarı saçlarını hiç toplamadığı o memlekette buluşamadılar. O nedenle olsa ki küstük biz tam on altı yıldır. Çok şükür niyetimi anladı çok şükür verdiğim kıymetin kadri bilindi...
Belki yine o sarı saçlarının altında kavrulamıyorum... belki çıkıp bir tepeye muz ağaçlarından damlayan çiğleri gözyaşı niyetine yutamıyorum... Lakin çok şükür toprağa dokunuyorum. Ellerim hala meyve topluyor... Bu kaybolunası kocaman şehrin içinde... Hatta şimdilerde senin aşkına değil yalnızca ondan daha çok seveceğin iki küçük aşka pişiriyorum ben nimetleri ve biliyorum ki bir gün buluşacağız...
Yine bu sebepten olsa gerek kıyametim gibisin yaklaştıkça kokunu yayıyor rengini her yerde karşıma çıkarıyorsun. Kimi sen kadar sarı saçları ile güneşten kopmuş bir parça misali bir çocuk oluyor.
Kimi de bu gün pişirdiğim bu marmeladın meyvesi güneş sarısı erik  misali...
Dedim ya çok şükür ki barış var gönül topraklarımda ve çok şükür ki bu nimetleri veren Allah'ıma bana seni görebilme imkanı verdiği ve hayatımın geçen her gününde ömrüme ömür katacak sevgiler  yürekler bahşettiği için.
Bu arada son bir haftadır bu adamı dinliyorum. Hele bu şarkının dizeleri beni o güneşin hiç bitmediği memlekete götürdü getirdi... O bile yetti...

SARI ERİK MARMELADI
Erik marmeladı nasıl yapılır 
Erik marmeladı tarifi

Malzemeler:
1 kilo erik
1 kilo şeker
bir adet çubuk tarcın
çeyrek dilim limon
Yapılışı:
Erikleri güzelce yıkayıp derin bir tencereye alalım.
Üzerine şekerini ilave edip akşamdan sabaha suyunu salana kadar bekletelim.(sabahtan akşama da olabilir)
Kendi suyu ile kaynamaya başlayınca Çubuk tarçını ekleyelim ki tadı geçsin.
Yaklaşık 45 dakika kadar kaynatın.
bütün malzemeyi büyük delikli kevgirden geçirin.
Tencereye tekrar geri alın limonu sıkıp 5 dakika daha kaynatıp altını kapatın.
Şeker miktarını diğer marmelatlar gibi belirttim ama siz eriğin tadına göre ayarlayabilirsiniz.
Afiyet olsun.



BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.