TÜRK KAHVELİ ISLAK KEK (turkish coffee brownie)


   İşte bir lezzet günü daha ben dün akşam tadına bakmaya şerefine nal oldum.
En kısa zamanda sizinde denemenizi tavsiye ederim. Islak kek,browni,siz nasıl adlandırırsanız ama benim güzel arkadaşım Türk kahveli ıslak kek demiş bende hiç bir noktasına ellemeden denedim yedim çok beğendim şimdi de herkesler denesin bu lezzetten mahrum kalmasın diye paylaşıyorum.Benim güzel arkadaşım Birtutamkekik yazarı güzel tariflerin mimarı Ayşegül'ümden imrendim denedim... Benim gibi bol soslu ıslak kek sevenlerdenseniz hiç tereddüt etmeden deneyeceğiniz bir tarif olacaktır. 
Şimdiden afiyet olsun.




Türk kahveli ıslak kek (turkishcoffeebrownie)

MALZEMELER

(ölçü dikdörtgen borcam için)

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un (silme)



       SOS MALZEMELERİ
  • 2 su bardağı süt
  • yarım çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı türk kahvesi
  • bir parça tere yağ yada margarin


Islak kek yapılışı:
yumurta ve şekeri köpürne kadar çırpıyoruz.
daha sonra tüm sıvı malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Tüm sıvı malzemeler birbiri ile karıştığında sırası ile kakao,vanilya,kabartma tozu ve unu ekleyip bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Borcam yada kek kalıbımızı yağlayıp karışımı döküyoruz. 180 derece ısıda pişiriyoruz.

Sos yapılışı:
Sos için vermiş olduğum tüm malzemeyi ısıya dayanıklı bir kapta karıştırıp daha sonra bir taşım kaynatıyoruz. Kekimiz ve sosumuz ılındıktan sonra kekimizi dilimleyip sos ile buluşturuyoruz.

"Ayrıca Birtutamkekik diyor ki;  bu kekte diğer ıslak keklerdeki gibi sosundan bir bardak ayırmak gerekmiyor.sosu ayrıca pişirdiğimiz için hem oldukça ıslak,hemde müthiş leziz bir
 kek ortaya çıkıyor...
Bu yöntemi denemenizi şiddetle tavsiye ederim..."

Bence de tavsiyeye uyun.






1 yorum:

  1. Keki aynen tarifteki gibi yaptım ama sosunda kahve olduğu için kimse beğenmedi. Sadece ben yemek zorunda kaldım. UYARIYORUM Sosuna Sakın kahve katmayın !!!

    YanıtlaSil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.