DONUT

Donutttt aynen karşınızda çocukları mutlu etmenin en güzel tarifi donut içine koyduğum malzeme belli dışına sürdüğüm lezzet belli eee daha ne olsun yemede yanında yat.  Ben sanrım şanslı annelerdenim öyle o yemeği seçti buna burun kıvırdı gibi dertlerim çok olmadı. İki oğlumda çok şükür yemek seçmiyorlar sadece sevmediklerini dile getiriyorlar bende şifa olsun 5 kaşık olsun diyorum. Beni kırdıklarını pek görmedim. O nedenle onarın en çok sevdiğini yapmak istedim bugün. Afiyetle hüplettiler lakin bir farkla bu defa kızartmak yerine fırınladım. Sonuç mükemmel birde üzerine ev yapımı çilek reçelini ekledik mi süper oldu. Ben bile iki tane yedim ki tatlı severler gurubunda olmadığım halde...  Evde donut kalıbı bulunmadığından bu defalık elimizle şekillendirdik. Ama en kısada bir donut kalıp şart oldu. Benim küçük adamlar çok keyifle yediler  de bir rehavet yazı bu saate kaldı. Olsun geç olsun güç olmasın diyorum ve bu hafifmi hafif güzel donut tarifine geçiyorum.


Donut Hamuru Malzemeleri:
İki su bardağı un
Yarım su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
Yarım çay kaşığı tuz
1 su bardağı yoğurt
2 adet yumurta


  • yumurta ve şekeri güzelce çırpın.
  • iyice çırptığınız şeker yumurta ikilisine birde yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edin.
  • bu sıvı karışımına son olarak tuz, hindistan cevizi, kabartama tozu, ve unu ekleyin.
  • kuru malzemelerde iyice yedirildikten sonra donut kalıplarına dökelim.
  • karışım biraz sıvı kaldığından elle şekil vermek güç oluyor mutlaka kalıp ile yapmaya özen gösterin. 
  • 200 derecede önceden 5 dakika ısttığınız fırında üzerleri kızarana dek pişirin.
  • fırından çıkardığınız donutlar soğuyunca istediğiniz bir lezzetle şölene döndürebilirsiniz.
  • biz bugün çilek reçeli ve nutella ile tükettik siz nasıl arzu ederseniz.
Afiyet olsun.


BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.