FIRIN SÜTLAÇ


Yoruluyorum bazen cokkk uzun zamandır. Yoruldukça adam akıllı tatil yapmadığımı hatırlıyorum... Sonra uzun uzadıya hayıflansam da yine keyfi alemleri erteliyorum... İvedilikle taşınmam lazım yine aynı hızda benim küçük adamlarımı Sünnet yaptırmam lazım... Lazımda lazım ama en önce tebdil-i mekan da ferahlık vardır ya benim bu evden bir ışık hızı ile uzaklaşmam lazım, garip bir his lakin his işte yıllardır hiç yanılmadığım.  Gitmek diye tutturdu ise kalbimin ritmi gitmeli bir an önce zira mutsuz oluyor mutsuz ediyorum. Ama inanıyorum yine en başında inandığım gibi yavaştan ama sırasıyla oluyor olacak Rabbim müsaade ettikçe imkan olanak verdikçe olmayacak dua yoktur... 

Madem öyle bizde ferahlayana dek damağımızı şenlendirelim. Yıllardır fırın sütlacı dışarıda yemekten haz almam sevemedim bir türlü lakin evde yapılmışına hayır dediğimde görülmemiştir. İş böyle olunca bir sütlaç kaynatmak şart oldu. Oldu vallahi hemde en nazlısından en tatlısından oldu. Yiyen bir yemeyen bin pişman hiç üşenmemeli bu tarifi hemen denemelisiniz. Umarım bizim damaklarımızda bıraktığı şenlik kadar büyük olur.
Afiyet olsun...


Fırında Sütlaç  Tarifi

Malzemeler:


  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz seker (dolu dolu)
  • 1 kahve fincanı pirinç (Türk kahve fincanı)
  • 1,5 çorba kaşığı  nişasta
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket vanilya

hazırlanışı:

  • Pirinçleri iyice yıkayıp büyük bir tencerede üzerini geçecek kadar su ve 1 tutam tuz koyup iyice pişene kadar kaynatın.
  • Sütün 1 çay bardağı kadarını ayırın nişastayı ve vanilyayı ekleyip homojen olana dek çırpın. (süt soğuk olsun dikkat edin.)
  • Diğer yandan artan sütü ve şekeri  pirinçlerin bulunduğu tencereye ilave edip şekerler eriyene kadar orta ateşte pişirin.
  • En başta hazırladığımız nişastalı karışıma yumurta sarısını da ekleyip yeniden pürüzsüz olana kadar çırpalım. Bu arada nişasta koyulaşacaktır kaynayan sütlaçtan 1 kepçe alıp, çözülmesini sağlayın  bekletmeden tencereye ekleyin.
  • Eklediğimiz nişastalı karışım ile 5 dakika daha kaynatıp ve ocağı kapatın.
  • Sütlaç kaplarınız cam olabilir benimkiler gibi toprak olabilir porselen olabilir.  fark etmez ısıya dayanıklı olsun yeter. Sütlacı paylaştırın.
  • kaplarımızı fırın tepsisine yerleştirin ve kapların yarına gelecek kadar kadar su koyup  200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.