TAKDİR Mİ? TEŞEKKÜR MÜ?




TAKDİR Mİ? TEŞEKKÜR MÜ?

Uzun zaman yazmayınca köreliyor gerçekten insan, bir yerden başlayayım dedim nasibime yine çocuklar düştü...

Zaman dilimi uzayınca konularda
 ardı ardına sıralanıyor.

Su ara çok yakında evlatlarımızın hepsi yarı yıl tatiline çıktılar, şimdilerde karneler tatilden çok daha önemli neden çünkü böyle bir zamanda yaşıyoruz. Tıpkı bir yarış gibi her şey ama her şey öğrenip unutuluyor. O kadar hızlı alıp veriyoruz ki bilgiyi aklımızda tutamıyoruz.

Her neyse sosyal medyada karneler de paylaşılınca bir iki yorum dikkatimi ç
ekti. Benim oğlum Yusuf ve bir çok çocuk ve aileyi gururlandıran TAKDİR belgesi...

Bu kadar önemlimi bu taktir belgesi yada nedir ne mana gelmektedir. Bir küçük araştırma yapalım dedim.

“Teşekkür,Takdirname,üstün Başarı,Başarı ve Onur Belgesi Kimlere verilir?

İlköğretim kurumları yönetmeliğinin 107 maddesine göre:

Okul Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulunca, örnek davranışları ile derslerdeki gayret ve başarılarıyla üstünlük gösteren öğrenciler;

a) Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarının bütün sınıflarında puan ortalaması Türkçe dersinden 55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00-84.99 olanlar "Teşekkür,"

b) 85.00 puan ve yukarı olanlar "Takdirname,"

c) Üç öğretim yılının her döneminde üst üste Takdirname alanlar "Üstün Başarı" (EK-7),

ç) Üç öğretim yılının her döneminde üst üste Teşekkür ya da dönemlerin herhangi
 birinden veya bir kaçından takdirname, diğerlerinden teşekkür alanlar "Başarı" (EK- 7/1)

belgesi ile ödüllendirilir.

Ayrıca, ilköğretim kurumlarının tüm sınıflarında derslerindeki başarı durumuna bakılmaksızın;

a) Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak ilk beş dereceye giren,

b) Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde üstün başarı gösteren

öğrenciler "Onur Belgesi" (EK-8) ile ödüllendirilir. Bu ödüller, e-okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulunun toplantı tarih ve karar numarası ödül belgesinin tarih ve numarası olarak kabul edilir. “

Kısacası yeni veli eski bir öğrenci olarak fikrim şudur ki yaftalamak çok kolay yukarıda ki rakamlar e okul sitesinde ve yıllardır da bu böyle yani yeni bir şey değil anlayacağınız.

Ayrıca hele ki devlet okullarında ki eğitim şartları bu kadar vahim ve kötü olmasına
 rağmen çocukların çaba sarf edip bu belgelere hak kazanması kimi neden rahatsız eder , bunu da anlamış değilim. En azından tonlarca paralar yağdırıp aynı sistemle çalışan bir dolu paralı okulun verdiği gerçek üstü notlardan daha samimi diye düşünüyorum. Bir de bazı yorumlar çok ilgimi çekmişti bizim zamanımız da böyle herkes taktir teşekkür alamazdı diye başlayan ne ezik bir cümledir ki bizim zamanımız diyor. Zira üzerinden tahmini en az 15 sene geçmiş zaman zalim annem şimdi 1 yaşında teknoloji içinde, yanlış yada doğru bu teknolojinin içine doğmuş öyleyse senden bir değil birkaç fersah önde olması da şaşılacak bir durum olmasa, diye düşünüyorum. Keza çok çok gurur duyuyorum bende içinde olmadan atıp tutuyordum (bekara kadın boşamak kolay gelir.) misali ama işin içinde olunca minicik ellerine yavrunuzun zar zor öğretirken ne sabırların çekildiğini öğrenince dilimi ısırdım. Şimdi tam dört yıl sonra o zor günlerin meyvesini topluyor yavrularımız. Hep böyle gitsin hepsi her donem taktır getirsin. Elbette notları kabartmayan abartmayan öğretmenlerle birlikte... Kendini ve çocuğunu tanıyan aileler bununla gurur duyar övünür. Sadece tehlikesi egonuzun sizi ele geçirmemesidir. Bu denli acımasız bir zaman diliminde çocuklar en güzel zamanlarını böyle sınavlar ağır sorumluluklar ile geçiriyorsa hep iyi bir gelecek içindir. Zira memleketimizde artık sınavsız bir tane okul kalmamıştır. Bu sınavların başarısı da çok çalışmaktan geçtiğine göre donem sonlarında taktır edilmelerini çok görmeyelim.

Sevgiyle
kakule

2 yorum:

  1. Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş hesabi. Bosver..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte onu bilmiyorum sevdicann inan kötü niyetli de olmak istemiyorum ama emek veren evlatlarımızı da es geçmemeli dimi ama :D

      Sil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.