TARHANA

tarhana kakuleninbebekleri
TARHANA

Geçen yıl arkadaşım Canan'ın yardımı ile ilk kez tarhana mı evde yapmıştım ama tarhanayı çıkarmak (yani eleyip toz haline getirme) nin dışında hemen hemen hiç elimi değmedim desem yeridir. Bu sene tarhana mı kendim yoğurdum malzemelerini ellerimle hazırladım şimdiden çok güzel kokuyor. İlk akşam eşimin tepkisi evimiz tıpkı çocukluğumdaki gibi kokmuş oldu... Ben yani kötümü dedim hayır çok güzel şimdi oğlumda bu koku ile büyüyor dedi. Umarım oğlumunda anılarında güzel bir yer tutar bu tarhana kokusu bende bu kokuyu özleyeniniz yada özleyen eşi vardır, diye kendi tarhananın tarifini paylaşmak istiyorum. Umarım istediğiniz gibi olur evinizi mis gibi kokar.


Tarhana malzemeleri:

  • 4 kg kırmızı biber
  • 1 kg domates
  • 5 kg un
  • 4-5 adet soğan
  • yarım ekmek hamuru veya yarım paket yaş maya (tercih sizin ben hamur koydum)
  • yarım kg yoğurt
  • yarım kalıp peynir(önceden buzlukta tuttuğunuzda olabilir)
  • kekik,kimyon,nane,tuz



tarhana

  • Tarhana yapılışı?
  • Biberleri temizleyip dörde beşe bölelim.
  • Domatesleri de dilimleyip susuz bir halde büyük bir tencerede sürekli karıştırarak iyice yumuşayana kadar pişirip soğumaya bırakalım.
  • Soğuyan biber ve domatesleri bekletmeyi düşündüğünüz bir plastik kaba alalım.
  • Bu kap biraz buyuk olmalı çünkü hamur çok kabarıyor.
  • Sırasıyla içine yoğurt, soğan,peynir,hamur (maya),bolca nane,kimyon,kekik ve birazda tuz ekleyip bütün bu karışımı iyice bir yoğurun.
  • Bu yoğurma sırasında biberleri iyice küçültelim ve yavaş yavaş unu ekleyelim 4 kg unu bir anda ekleyebilirsiniz.
  •  Bu hamuru yaptıktan sonra üzerini hafif unlayıp temiz bir örtü örtelim bu halde hemen hemen 15 güne yakın bekletilir.
  • Fakat her gün mutlaka bir defa yoğurulur yoğrulduktan sonra kalan bir kilo undan tekrar üzerine serpilip örtülür. 
  • 15. günün sonunda ele yapışmayacak bir hamur haline gelene kadar yoğurulup kalan un eklenir. 

  • Hamur kıvamını alınca açık havada (balkonlar bunun için çok ideal) temiz bir örtünün üzerine minik minik parçalar halinde bırakılır çok sertleşmeden avuçlarımızla ufalayarak toz haline getiririz. 
  • Arzuya göre doğrayıcı robotunuzdan geçirip incecik hale getirirsiniz. 
  • Bir kavonoz da yada kokusunun yayılmasını istediğiniz ve nem yapmayacak bir bez torbada saklayabilirsiniz bir daha ki seneye kadar taptaze tarhana siz ve aile fertlerine yetecektir.
  • Afiyet olsun
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.