KATMER

KATMER TARİFİ

En sevdiğim hamur işlerinden biridir katmer bir de dışarıdan satın almasam derken arkadaşımın tarifi derdime derman oldu.
Artık katmer de evde pişer  evde herkes keyif ile yer. Bu konuya en çok elbette ben sevindim hem sımsıcak  birde kendi ellerimle yapıp içine giren malzemeden şüphe etmeyince gönül rahatlığı ile ev ahalisine sunabiliyorum...
Ben de sizlerle tarifi paylaşmadan edemem bilirsiniz. Katmer çok basit malzemeler ile yapılan bir hamur işi olduğundan günün her saati çok kolay hazırlayabilirsiniz.
Un, Su,Tuz, sıvı yağ üzeri içinde tereyağ katmer için bu kadar basit şimdi hiç üşenme kal yap :)  şimdiden afiyet olsun.

ev yapımı gözleme  tarifime buradan ulaşabilirsiniz.
kıymalı gözleme tarifime buradan ulaşabilirsiniz.


 Katmer için Malzemeler:

  • 3 su bardağı Un
  • ılık Su
  • 1 tatlı kaşığı Tuz
  • 1 çay bardağı Sıvı yağ
  • Tereyağ


  • Un,su ve tuz ile kulak memesi kıvamında güzel bir katmer hamuru hazırlıyoruz. 
  • Bu hamuru 10 dakika dinlendirip üç eşit parçaya bölüyoruz. 
  • Böldüğümüz her bezeyi ince bir biçimde açıyoruz içine bir çorba kaşığı sıvı yağ döküp her yanına sürüyoruz.
  • Daha sonra kol böreği yapar gibi iki taraftan sarıp ortada birleştirip açma yapar gibi sarıyoruz.
  • Bütün bezeler bittikten sonra 20 dakikada böyle bekletip, daha sonra pişireceğimiz yağsız tavanın büyüklüğünde açıyoruz. (bu arada açarken içindeki yağ fışkırabilir dikkat)  açtığımız gibi tavaya alıyoruz.
  • Pişen her katmer üzerine tereyağ sürüyoruz. Ben terem yağ tercih ediyorum hem tereyağ tadında hemde hafif oluyor.
sevgiyle

1 yorum:

  1. harika görünüyor. tereyağ ve tulum peyniriyle süper olur. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.