izin vermeyeceksin



İzin vermeyeceksin, üzerine basa basa alsalar da sen izin vermeyeceksin. Onlar almış gibi dursalar da sen izin vermeyeceksin.

Onurunu, şerefini, namusunu, analığını, kadınlığını hatta en adamdan bile daha çok olan adamlığını hiç kimseye vermeyeceksin. İster eş, dost ister kardeş elin adamı yada kadını olsun.

Anan, baban dahi olsa sen izin vermeyeceksin, bırak onlar seni ezdim sansınlar, bırak seni yendim diye mutlu olsunlar. Seni ayaklarının altına aldıklarını sandıkların da asıl o merhametli toprağa cennet gibi serileceksin.

Sanırım bir iki kelimenin dışında tamda böyle yazmıştım... Bu hafta sosyal medyada bir arkadaş öylesine sormuştu kadın olmak mı anne olmak mı diye hangisinden başlamalı bilmiyordu kimse, ama ikisi de çok zordu tüm zorluklarına rağmen yinede katlanılıyordu.. Nasıl oluyor da damarlarında nasıl bir kan taşıyor da bu memleketin her yanındaki her kadın bütün yaşadığı olumsuzluklara rağmen, hala hayatındaki herkese ve her şeye gülümseye biliyordu..

Şimdi klişe bir cümle kuracağım ama cuk oturacak sanırım Annem, derdi ki Anne olunca anlarsın şimdi kim okursa okusun Anne olmuş ise, anlamıştır diyorum ben, elbette kadın olmak anne olmak farklı şeyler elbette bir sepet yumurtada kırık dökük de olur ama bütüne baktığında onları görmeyeceksin ve ben biliyorum benim annem, onun annesi ve onun da annesi ve daha nice anneler sanırım Anne olduklarında daha bir iyi kavradık her şeyi sokaktaki yavru kedinin miyavlamasına kulak kabarttık, hatta çocuğumuzla ele ele tutuşup ona süt götürdük orada bir daha anne olduk. Bir arkadaşımızı dinledik öyle içtendi ki derdini anlatışı belki diğer insanların alay konusu olmak pahasına onun çokta ele avuca sığmayacak projesine destek verdik, yada hiç hayatını bilmediğiniz, bir iki defa görüştüğünüz bir kadına cesaret oldunuz..

Hayatında her hangi bir veli toplantısında yada en çok o dimdik duruşunla, büyük bir utanç oldun kırık yumurtaların o sepete tahammülleri kalmadı.

Senin mutluluğuna huzuruna aşkına analığına ve hatta butun kadınların başarabildiği kadınlığına..

Kadın olmakta zor elbette butun işler sana bakar içeride dışarıda her şey senin dışında gibidir de senden imza almadan geçemez bir türlü yürürlüğe eş olmakta zor elbette hatta dost arkadaş olmakta ama ana olmak bir başka zor bu memlekette...

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.