AY ÇOREĞİ




Merhaba,
Uzun zamandır tarif vermediğimi fark ettim. Geçtiğimiz sonbahar ve kış hatta bu baharın başına kadar İsmek Pastacılık ve Ekmekcilik  FPO okuluna gidiyordum. Çok şükür bu nisan ayında bitti.

Aslında çok üzgünüm aynı ekibin yine toplanacağını bilsem gözüm kapalı bir kaç yıl daha devam ederdim. Lakin sistem öyle islemiyor.
Çok güzel günler geçirdik okulumuzda bir de hocamız böyle bilgi dolu böyle başarılı ve her bildiğini öğretmeyi bir görev edinmiş bir insan olunca o hafta sonları kursa gitmek bir keyif olmuştu. Sanırım 5 parmağımı dahi geçmeyecek kadar az firem oldu.
Hocamın verdiği hic bir tarifi ve püf noktasini kaçirmak istemiyordum. Okulumdan zaman zaman yine bahsederim çünkü ne kadar hükümet yanlı olmasam da iyi işler taktir edilmelidir ki bu okul da gerçekten iyi bir yatırım olmuş elbette doğru insanların elinde olduğu sürece doğru kalacaktır.
Sefa hocam kulakların çınlasın bu ay çöreğini yapabildiğime ben bile inanamamıştım. Neden çünkü en sevdiğim lezzet ve bunu ben başarmıştım. Ay çöreği benim çocukluğumun tadıdır. Her alıp yediğim zaman bir gidip geliyorum geçmişe en güzel anılarla geri dönerek, sizinde muhakkak kokusundan, tadından etkilenip çocukluğunuza döndüğünüz bir tarif vardır.
Hadi siz de o tarifleri yazın paylaşalım. O nedenle ben sevdiğim bu tarifi sizlerle de paylaşmak istiyorum. Umarım ay çöreği tarifi sizin de en sevdiğiniz tariflerden biri olur.

Bu arada pırasalı çörek tarifime de buradan ulaşabilirsiniz.
Bu arada Donut çörek tarifime de buradan ulaşabilirsiniz.

AY ÇÖREĞİ

Malzemeler:

  • 600 gr un
  • 2 adet yumurta
  • 125 gr şeker
  • 25 gr maya
  • 200 ml su
  • 125 biskin yağ


Üzeri için :

  • file badem
  • 2 adet yumurta sarısı


İç Malzemeleri:

  • 500 gr kek kırıntısı
  • 100 gr kuru üzüm
  • 100 gr pirinç fındık
  • 200 gr krema
  • 2 gr tarcın.


HAZIRLANIŞI

İç malzeme:
butun malzemeler karıştırılıp yoğurulur. Dolapta dinledirilip 40 gr olarak tartılır, şekil verilir.

HAMURUN HAZIRLIĞI

  • Bütün malzemeler makinede karıştırılarak yoğrulur.
  • Hazırlanan hamur yaklaşık 45 dk. dinlendirildikten sonra 80 gr.lık bezelere ayrılır.
  • Bezeler merdane yardımı ile açılır.
  • Önceden hazırlanıp sekil verilen harç içine konulup rulo kıvrılır.
  • Hazırlanan ayçöreklerinin üzerine yumurta sarısı surulup file badem serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30 dk. pişirilir.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.