KARANTİNA VE KAHVE














Karantina günlerinde kahve!


Malum evdeyiz bizim sanırım 25 günden fazla oldu, bazen market oda elzem ihtiyaçlar dışında hiç dışarı çıkmadık. Yani öyle araba ile tur atalım yada sagimiz solumuz doğa in, cin top oynuyor bı cikalim mi? Sorusu içimizde yankilansada çıkmadık. Bir dolu şey okuduk, izledik güldük, üzüldük açıkçası inandığımız gerçekler dolayisiyla bir insan olarak en çok da haksızlıklara, imkansızlıklara, insanin nasıl çaresiz birakilisina üzüldük.


Lakin bir o kadar güzel yüreğin nasıl cabaladigina şahit olduk hemde hiç bir üst akıl olmadan kendi iradeleriyle, işte o gönlü guzel insanlari ayakta alkışlıyorum.


Bir de şeyler vardı hani şu imkanları üst seviyede evinde dahi özel okul kuranlar lüks hayatlarının kulislerini gözümüze gözümüze sokanlar ama 3 kuruşa yardim ettim diye yardımsever çığırtkanlığı yapanlar.


Ah hayat ne adaletsizsin insan kan bağı ile ters duser mi insan can bagin ile ters dusermi dusermis hak, hukuk yoluna baş koyanlardan iseniz ters düşersiniz. Siz daragacina niyet edersiniz de onlar yalan söyle kurtul diyor ise karşınızdaki ananız olsa hak için o yoldan vazgecmezsiniz.
 İşte tamda burada başlıyor diyeceklerim birlik beraberlik çok güzel kesinlikle kardeşim ona ne şüphe ama benim çocuğum gibi milyon tane çocuğu eba'nin kisitli saatler de hiç bir faydası olmayan  bir eğitim sistemine esir ederken sen özel okulunun çocuğun için hazırladığı muhteşem detayları paylasiyorsan.


Benim eşim ücretsiz izine çıkarılıp kısa çalışma ödeneği adı altında hakkımız olanı bile gasp edip bizi asgari ücretin altında bir maaşa mecbur kılıp bide uzerine benden benim çocuğumun hakkından hala feragatedip yardım isteniyorsa biz aynı fikirde ve ayni beraberlikte değiliz. Olamayız da!


Eğer biz bugün bu olanları onaylamadigimiz için vatan evladı değilsek varsın olmayalım.


Ayrıca bizden çok daha zor durumda olan bir dolu insan var günlerdir yardım bekleyen, bütün sosyal mecralarda nasıl insan üstü bir çaba ile çalışan arkadaşlarım var bir dolu aileye yardım eden. Yani birilerinin bize hadi yardım edelim demesine ihtiyacimiz yok zaten yüreği ve imkanı olan hiç kimse buna sessiz kalmiyor. Mahelle muhtarına gidiyor ihtiyaci olanini öğreniyor. Ellerinize yardımını teslim ediyor veya vesile oluyor.


Lakin ben bu durumda hiç kimseden yardım bekleyemem neden mi? Çünkü tam tamina 20 yıldır ben ve eşim daha önceki 20 yılda ailem bu devlete vergi ödüyor.
 O zaman devlet devlet olacak. Ve önce vatandaşını hiç bir ayrım yapmadan kucaklayacak. Biraz vicdanlı  olun hangi açıklamada işsiz ve  aç düşünülmüş uçak biletlerinde düşürülen vegide mi ? Bankaların kaşıkla verip kepçe ile aldıkları kredi faizlerinde mi?

Bırak allasen kimsenin imkaninda gözümüz yok lakin bizim gibi kazandığı ile sadece yaşamaya çalışan kaç aile var biliyormusun?


Ama sende haklısın imkanlarin da olup boş yapmak çok kolaydir.


Yardım yapmak imkan meselesi değildir. Yürek ve vicdan meselesidir. Ve o yardımı mükemmel hayatımizdan 10 TL bağışlayarak vatan evladı sayilacaksam..  Ben 10 TL bagislarim da sizin beni 10 TL bağışlayarak vatan evladı saymaniza ihtiyacım yok çok şükür.


Diyeceğim o ki bu millet inanın bu yapılan ayrımcılığı bu zaman diliminde yapılan musriflik ve de israfı unutmayacak benim çocuğumun hakkını yiyen yetimin hakkına giren kim var ise hakkımız helal değil.


Vatan evladı nasıl olunur. Biz onurlu namuslu haysiyetli hak yemeyen kendi kazancını paylaşan ve doğru evlatlar yetiştirendir.
Benim bildiğim bu ama bilmediğim bir başka şekli var ise tarif edin.


Zira benim iki evladım var kendimi bildim bileli hep çalıştım ama kurumsal ama evden lakin uzadigimiz Tek yer yaşam standardimiz oldu.

Çok şükür.

Diyeceğim o ki doğru tektir. Ve önünde sonunda o doğruyu herkes kabul edecektir.








BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.