OREŞKI



OREŞKI
Nefis bir kurabiye

Uzun zaman önce merak edip aldığım ocak üstü kalıp ile pişirilen ve çok eğlenceli ayrıca çok ama çok leziz bir kurabiye.
Ben Turkiye'deki tariflerle denemeler yapmıştım ama tadıni sevememistim. Çeviriler ve biraz araştırmalarla kendi damak tadıma uygun üstelik çok az malzeme ile nefis bir kurabiye elde ettim. Ocak ustu kalıplar iki çeşit biri böyle ceviz,istiridye ,mantar gibi eğlenceli şekillerin bulunduğu dolgusuz bütün şekiller. Bir diğer kalıp ise şekillerin içini boş çıkaran kalıp o kaliptan elde ettiğimiz oreşkalarin içine birde süt recelli krema hazırlıyorsunuz. Kremalı cesidini de yakın zamanda deneyip paylaşacağım. Ama bu tarif hem lezzet hem kıvam konusunda nefis oldu. Biraz pudra şekeri ise cocuklar için eglenceye başka bir boyut getiriyor. (Bu arada ocak ustu kalıbım Bulgaristandan ama artık burada da vardır diye düşünüyorum.)

Tıpkı çocukluğumuzdan ocak üstü tost makinasi gibi bir alet biraz fazla ağır onun dışında bir zorluğu yok hatta kocaman bir fırın açmadan şipşak kurabiyeler yapabilirsiniz.

Oreşki kurabiye tarifi:

125 gr margarin (oda isisinda)

1 yumurta sarisi

1 su bardagi pudra şekeri

1 çay kaşığı kabartma tozu

2.5 şu bardagi çok amaçlı un

Yapılışı:

Un haric tüm malzemeleri derin bir kapta birleştirip homojen bir kıvam elde edene kadar oturalım.

Un miktarı un cesidine göre değişkenlik gösterebilir o nedenle kıvamı yakalayan kadar azar azar eklemeler fayda var.

Ocagimizi takip kalbimizi üzerine yerlestirelim.

Isınan kalıba göz kararı hamur parçaları yerleştirip pismesini bekleyelim.

Süre için sabıtsabır bir arka vermek istemiyorum zira kalıbın isisina göre değişebiliyor.

Kalıbın çok ısındığını düşünüyorsanız ocaktan indirip biraz daha ayarlı pisirebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

Sevgiyle

Kakule









6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Güzel lezzetli görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem görünüyor. Bu kalıbı nereden bulabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım ben bulgaristan-dan getirtmiştim. Ama artık türkiyedede satan yerle varmış.

      Sil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.