Büyüklere masallar


Başlık biraz bebelere balon der gibi oldu ama bence çok da güzel yakıştı. 
Küçük prens namı diğer (little prince) kitabını bilmeyen yoktur. Ben çocukluğumda değilde yetişkinliğim de çocukları ile keşfedenlerdenim. Bu kitap bir baş ucu kitabı bunu not alın. Her ne kadar çocuklar için yazıldığının altı çizilse de bence tüm insanlığa armağan olan bir kitaptır. Her zaman inanılmaz satırlara rastladığım ve her okuduğumda tekrar tekrar keşfettiğim bu güzel kitaptan çok beğendiğim özlü sözleri sizinle paylaşmak istedim.

 Elbette bu hızlı tüketim çağının içinde nezaket, hassasiyet, anlayış gibi kavramlar ile karşılaşmak zor olsa da elimizden geldiğince çaba göstermek yetmiyor. Bu kavramlar ile dolup taşan donanımlı bir nesil ancak bol bol okuyarak gelişir. Ben şahsım adına elimden gelenin en fazlasını yapmaya çalışıyorum çok garip gelse de mesela büyük şehrin için de kaybolmasınlar diye 40 yıllık hayatımı değiştirdim. Aynen onlar gerçek hayatın AVM' de zaman öldürmekten başka birşey olduğunu öğrenebilmeleri için toprağa yakın olmaları ve gerçekten paylaşmaları için. İlk adım bizden oldu Allah insallah şansımızı bahtımızı denk düşürsün.  Benimle varolmaya başladıklarından beri kitap okuyorlar. Kâh benim sevdiklerimi kâh onların anlayabileceklerini okudum.  Ve. Nihayet hayatıma katıldıkları andan itibaren hep onların sevecekleri Eymen Ege bu ara küçük prens'e takıldı. Çok keyif alıyorum onun böyle ısrarla bir kitabı dinlemek istemesine zira seçim yapabiliyor oluşu daha çok heveslendiriyor.  Ben de kitap için de beni çok etkileyen  ders niteliğin de olan bazı satırları twkrsr hatırlayalım diye tarihe not olarak düşmek istesim hepimize yol olsun. 
Sevgiyle 

Diğer kitap tavsiyelerime buradan ulaşabilirsiniz. 



1. Eğer kelebekleri tanımak istiyorsak bir kaç tırtıla katlanmak gerekir.

Fakat tırtıl sayısına çok dikkat edilmelidir!

2. Kendini yargılamak, bir başkasını yargılamaktan çok daha zordur. Eğer kendini iyi bir şekilde yargılamayı başarırsan bu, senin gerçek bir bilge olduğunu gösterir.

Gerçek bir bilge olmak hiç de kolay değil!

3. İnsanların nerede oldukları asla bilinmez. Rüzgar onları oradan oraya gezdirir durur. Köklerinden yoksundurlar bu da onlar çok rahatsız eder.

4. Çölü güzelleştiren, bir yerlerde bir kuyu saklıyor olmasıdır.

Tıpkı içinde fil saklayan boa yılanları gibi!

5. Sana ait olanı bu kadar önemli yapan,onun için harcadığın zamandır.



Gün batımını bile beklemek gerekiyor!


6. Sadece çocuklar ne aradıklarını biliyorlar.

Tabi bulamadan büyümek de mümkün!

7. İnsanların artık hiçbir şeyi anlamaya vakitleri yok. Onlar her şeyi tüccarlardan satın alıyor. Ama dost satan tüccar olmadığı için artık insanların dostları yok.

8. Hiç kimsede olmayan yıldızlara sahip ol.

bu her zaman seni en uç noktaya taşır. kimsenin göremediklerini görürsün!

9. İnsanların tüfekleri var ve avlanırlar. Bu çok can sıkıcı. Onlar tavuk da yetiştirirler. Bu onların ilgilendikleri tek şeydir.

''İnsan'' olmak bazen utanç verici olabiliyor.

10. Hiçbir şey mükemmel değildir.

Tıpkı Küçük Prens'le karşılaşılmamış bir dünya gibi...

11. İnsanlar hayal etmekten yoksundurlar. Onlar sadece kendilerine söylenenleri tekrar edip dururlar.

Ben ciddi bir adamım! Ben ciddi bir adamım! Ben çok ciddi bir adamım!

12. Eğer benim bir atkım varsa, onu boynuma dolayabilirim veya alıp götürebilirim. Ama sen yıldızları asla yerinden söküp alamazsın!

Peki... Yıldızlar, hepimiz bir gün kendimizinkini bulalım diye mi ışıldarlar?

13. İnsanlarla birlikteyken de yalnız kalınır.

Aslında bu hep böyledir!

14. Kendini beğenmişler, övgülerden başka hiçbir şey duymazlar.




15. Büyüklerin hepsi birer çocuktu.

Ama onların çok azı bunu hatırlar.


BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hiç yorum yok:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.