ŞEKERPARE TARİFİ




Merhaba
Güzel bir haftaya başladık hepimiz için inşallah güzel geçer. Hem telaşlı hem kopşturmalı bir hafta olacağa benziyor benim iki davetim var hafta başında üzerine salı gecesi sahur var. kocaman güzel kalabalık sofralara nasip olsun. Benim ailemden ilk yalnız Ramazan ayım olacak muhtemel biraz buruk geçse de alışacağız. Hepimizin ağız tadı ile yaşadığı huzurlu bir ramanzan diliyorum.  Uzun bir  süredir okulda öğrendiğim tariflere ara vermiştim hep birlikte güzel  bir şekerpare yapalım diyorum. Hazır mübarek ramazan ayına yaklaşırken güzel tariflere ihtiyacımız olacak gibi o nedenle bu tarifi ve püf noktalarını muhakkak uygulayın. Sonuç kusursuz olacaktır.  Tarife geçmeden önce bir tek şekerpare ile olmaz diye diğer tatlı tariflerine de bakmak istersiniz belki buradan fırın sütlaç ve buradan haşhaşlı revani tariflerime ulaşabilirsiniz.

Sevgiler
Kakule

ŞEKERPARE MALZEMELER
500 gr. un
150 gr pudra sekeri
50 gr. irmik
50 gr. toz fındık
15 gr. kabartma tozu
2 yumurta
250 gr tere yağ
bütün fındık içi

ŞEKERPARE ŞERBET İÇİN:
1 lt su
1 kg şeker
1/4 limon

ŞEKERPARE HAZIRLANIŞI

  • Şekerpare için unun ortası havuz biçiminde  etrafına kabartma tozu,toz fındık, irmik  serpilir.
  • Şekerpare için hazırladığımız un havuzunun ortasına  yumurta tereyağı  koyularak yumuşatıldıktan sonra yavaş  yavaş un ve diğer kuru malzemelerle karıştırılıp hamur hazırlanır.
  • Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde  parçalar koparılıp yuvarlanarak yağlanmış tepsiye dizilir.
  • Üzerlerine fındık içi bastırılıp önceden ısıtılmış  130 derce fırında yaklaşık 5 dakika sonra 185 derece fırın yükseltilip pembeleşinceye kadar pişirilir.
  • Şerbet için şeker ve su ocakta kaynatılır. Limon suyu ilave edilir.
  • Tatlılar fırından çıkınca ılık şerbet  üzerlerine dökülür  tatlıların şerbeti çekmesi için dinlendirilir.

4 yorum:

  1. Canım benim sana da harika bir hafta olsun. Ramazan ayımız da mübarek olsun şimdiden. Şekerpareyi çok severim. Görüntü de 10 numara olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ederim oruç vurdu cevaplayamadim. Seviyorsan muhakkak yap yarıda on numara 😘😘

      Sil
  2. Cok güzel görünüyorlar eline saglik canim 😍

    YanıtlaSil

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.