REYHAN ŞERBETİ

Reyhanserbeti
Selam tekrar ben 😂
Mübarek ramazan ayı içerisinde vazgeçilmez içecekler sanırım şerbetler.
Ben hazır olanlari bir kaç defa misafirliğe gittiğim yerlerde deneme gafletinde bulundum.
Ve nasıl bir şeker bombası olduklarını anlatamam.
Ama bu arada toz halinde bazı otların birleşmesini satan firmalardan bahsetmiyorum.
Onların şeker oranını siz eklediğiniz için yine güzel tatlar yakalayabiliyorsunuz. Lakin hazır fabrikasyon üretimler hiç bana göre degil zaten gazlı içecekleri terk edeli çok zaman olduğundan genel olarak bol su, ayran ve daha doğal içecekleri tercih ediyorum.
Işte zurnanın zirt dediği yerde burası reyhan enfes bir bitki ben salatalarda çok sık kullanırdım ama böyle bir rahiya sahip bir içeceğe dönüşeceğini hiç düşünmezdim. Bence gördüğünüz ilk manav yada pazardan alın ve deneyin sıcaklar başlamışken serin serin iyi gider.

Reyhan şerbeti tarifi

  • 1 demet reyhan
  • 5-6 yemek kaşığı şeker
  • Bir küçük kabul tarçın 
  • Bir tatlı kaşığı kadar limon tozu 
  • Ve çeyrek limon
  • 1 lt kaynar su

Yapilisi

  • Reyhanlari saplarından ayıklayıp güzelce yıkayın.
  • Derin bir kabin içerisine alın.
  • Yarim limonu ve  üzerine 1 lt kaynar suyu ekleyin.
  • Son olarak limon tozunuda ekleyip kapagini kapatın.
  • Ben akşamdan yaptığım için sabaha kadar buzdolabında beklettim.
  • Sabah süzüp icime hazır hale getirdim. 
  • Siz sabah hazırlayıp akşama tüketebilirsiniz.
  • Afiyet olsun.
  • Kakule 

2 yorum:

Bu blogtaki yazılar, izinsiz kullanılamaz... Blogger tarafından desteklenmektedir.